Pages

19 September 2013

Kenangan PCB

Rasa dah lama tak keluar makan angin, atau keluar makan malam dengan keluarga kat kampung. Selalu tok ma Bukhari rancang sesuatu, tapi selalu tak jadi.

Apapun, hari tu kami pergi juga, walaupun kejar masa..tengok pantai dekat PCB je. Pantai tu memang kenangan kami sekeluarga.

Masa kami adik beradik kecik-kecik dulu, selalu ma ayah bawah sini tengok pantai, masa tu nak tengok ombak kena lalui 3 bukit pasir yang tinggi, cam ala-ala padang pasir yang selalu kita tengok kat tv tu, angin masa tu kuat, pantai tu pun boleh mandi, buat istana pasir, tanam kaki dalam pasir dan pernah juga tanam tubuh biar nampak kepala je, boleh kejar ketam angin .hahhahaha. Best main air dan pasir pantai ni. Jarang bawa bekal bagai, sebab kat situ ada ketam, sotong celup tepung yang best sangat dan harga dia pun memang orang kata mahal, tapi masa kecik dulu tak tahu pun makanan best tu mahal. Dulu ada layang-layang polystyrene bentuk kapal terbang, pasang sayap dan benang dah siap boleh terbang..ada orang jual kat persisiran pantai.

Pantai ni juga tempat jamuan akhir form 6 kita (hubby& me) dengan kawan-kawan/ saing-saing yang susah nak jumpa tempat lain.

Sekarang tak de lagi timbunan pasir yang tinggi untuk tengok ombak, sekarang dah banyak berubah, sisir pantai terhakis teruk sampai kena letak batu-batu besar untuk bagi kurang hakis. Kedai-kedai jual sotong, ketam, ikan celup tepung tetap ada lagi selalunya penuh dengan anak-anak muda tak kira waktu cuti sekolah ke, sekolah buka ke, tetap ramai.




Buat adik ku yang ke2- Zainum : Masih belum terlambat untuk kita berusaha dan maju ke depan. dalam masa yang sama, jangan lupa jasa dan pengorbanan ma ayah.

Buat adik ku yang ke5 - Amirah : Buat yang terbaik untuk SPM, buktikan anda BOLEH!!!

Buat adik ku yang ke-6 - Azlin : Buat yang terbaik untuk PMR. kasik GEMPAK!!!!!




Buat ma : Jaga kesihatan ma dan ayah, jangan risaukan kami. Adik dan abang kuat. Kata abang, "abang dah besar la umi".


 Sebelum tidur, kami selalu doakan orang-orang yang sayangkan kami sentiasa sihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...