Pages

14 Februari 2014

Balik Kg 2014

First time balik kampung di tahun 2014. Kali ini, kita balik kampung ikut Grek. Perjalanan balik memang memenatkan, hanya orang yang jarang-jarang balik kampung sahaja yang tahu perasaan penat tu cam mana. Huhuhu.
Seperti biasa, suasana kampung amat-amat kita rindui, rasa sejuk je walaupun siang hari agak panas juga. Hehehe. Tapi balik kampung kali ini memang musim sejuk (cam duk negara 3musim aje), jangan banding musim sejuk kat negara orang, kira banding dengan musim sejuk kat negara kita aje la.

Letak gambar muka besar

Adik tak nak masuk rumah

Tengah cari abi

Sambil panggil abi..abi..
Ni waktu dekat nak magrib, puas pujuk balik.


Abi, abang dan tok abah tengok lembu tok Abah

Balik musim raya, ramai betul sepupu sepapat yang kahwin, duk kampung pergi Kuala Krai, Melor dan Tumpat, tu yang sempat pergi, ada lagi kawan lama kawin yang tinggal di Pengkalan Chepa dan kat kampung suami sendiri ada juga dapat jemputan, pergi yang mana sempat aje.

Pergi kenduri kahwin kawan lama, dapat makan kerabu sare..puas hati dapat makan dengan banyak sekali. Memang susah nak jumpa tempat lain, biasa kawasan Ketereh sahaja kot yang buat kerabu sare untuk kenduri kahwin, sesiapa yang tak pernah makan, boleh la try pergi kenduri kahwin kawasan Ketereh/ Melor atau boleh cari atas kedai Siti Khatijah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...