Pages

29 Mei 2014

Temasya Sukan Pasti Ar-Raudhah

Minggu lepas, acara sukan neka dipertontonkan untuk umi dan abi, serta ibu bapa lain dan tenaga pengajar Pasti Ar-Raudah.





Qaisara yang excited lebih, tengok abang murum je. Sebagai ibu, risau juga, acara macam ni selalunya dinanti oleh kanak-kanak sebaya dia.






Tengok abang barisan depan sekali, tapi tumpuan dia kat tempat lain, semua orang bagi tumpuan dan ikut instructor dekat depan.


Bila perhatikan, teringat umi masa sebaya Bukhari dulu, umi dulu memang tak pernah cakap dengan kawan-kawan, cam bisu, tapi dalam hati sebenarnya nak ada kawan ramai, borak dan bercerita dengan kawan-kawan.





Bila lelaki pula yang pendiam, selalu la kena buli. Tolak menolak tu biasa lah, abang pula gagap..mesti selalu kena herdik dengan kawan-kawan sebaya sampaikan sekarang dia dah makin kurang nampak perasaan teruja dia nak pergi Pasti.







Tapi bila tengok, ada yang masih Bukhari kenal sebagai kawan, rasa lega..umi berharap sangat, Bukhari boleh belajar dengan kehidupan ini. Kawan abang Irfan pasukan hijau, abang pasukan merah.



Macam cerita sedih la pulak, kita harus belajar dari kehidupan..macam mana pun abang nampak enjoy hari tu. Dapat pungut 2 piala.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...