Pages

15 May 2018

Balik Mengundi 2018 dan Cuti-Cuti PRU14

"Gu..balik la gu.."

Rasa tersentuh hati sangat.. 

Jadi, dengan semangatnya kami balik kampung juga untuk mengundi walaupun sekejap. Ambil je kakak dari taska pukul 6:30 petang terus bertolak.

Perjalanan kami meriah sangat..walaupun penat, tapi kami rasa bangga bila boleh balik kampung mengundi dan hilang rindu boleh jumpa ahli keluarga di kampung.


Lepas hubby mengundi, pukul 2.45 petang kami bertolak ke Seri Manjung, Perak.

Cuti yang dijangka, kami bercuti di Seri Manjung. 
Kebetulan ayah cik pun dapat cuti, jadi kami singgah ambil ayah cik di Naval Base, Pusat Tentera Laut. Rancangnya nak mandi manda di Marina. Pergi-pergi..tutup..tak de rezki anak-anak, jadi kami pergi Aeon Mall Seri Manjung sahaja. Biarkan anak-anak di Kids Zoona.





Mujur ada ayah cik melayan anak-anak buah dia. Umi sakit kaki, gara-gara semangat nak mengundi. sanggup beratur 40 minit.


Rumah abi tak de tv, mujur jiran kami abang sepupu. Dapat tengok pelantikan perdana menteri yang dinanti-nantikan oleh rakyat Malaysia, jadi kami tak ketinggalan lah nak tengok secara langsung. Sambil-sambil tu, kami dihidang dengan perlbagai makanan. Nasuha suka sangat dia, dia tak leh tengok makanan, terguling-guling dia suko dapat makan macam-macam.

Ingat cukup dengan nasi, dihidang pula tapai yang mak saudara buat, walaupun sakit urat, tak leh lepaskan peluang. Nasuha pun suka. Bubur gandum lagi, tak pernah rasa. bila makan, bertambah-tambah. 

Ni dah bertukar hidangan.
Keesokan kami ke Lumut, ada playground dekat situ, suka la anak-anak.


Petang Sabtu kami bertolak balik Puncak Alam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...