Pages

26 December 2018

Shopping Pakaian Sekolah 2019

Kali ini, kita memborang di Pasaraya Karnival, Pasaraya MM, dan Pusat Pakaian Hari-Hari dekat Meru. Ada juga beli online shoppe. Tahun ni tak banyak membeli, beli 2 helai seluar sekolah abang Bukhari sebab dah singkat sangat. 


Seluar sekolah abang Bukhari saiz 21

Saiz 21?!!😱

Tengok balik post tahun lepas, beli seluar saiz 22. Ayo..macam mana ni, beli makin singkat pulak.


Beli lain-lain jenama untuk tengok yang mana lebih elok, dari segi pandangan mata kasar kualiti sama, harga sama RM21.90 sehelai. 


Sampin Jony& Jeny RM 9.30

Beli sampin tu dekat Pusat Pakaian Hari-Hari selepas buat perbandingan dari segi kualiti dan harga dari beberapa jenama dan pasaraya. Beli 2 helai juga, sebab dah ada 2 helai yang sedia ada dan masih boleh dipakai.



Beli 1 tudung dekat pasar pagi dekat kampung sahaja, saiz S RM10. Suka beli awning lembut macam tu, rasa macam lambat buruk. Baju beli dengan kawan sepejabat, sebab dia tersalah beli saiz kecil sikit untuk anak dia, minta beli. Kualiti kain cantik, kain koshibo color putih nila, jadi tak cepat buruk.

Kain sekolah agama beli sehelai dekat Pasaraya MM, RM13.00. Kain sekolah kebangsaan ingat nak jahit, dah beli kain biru 2 meter, bidang 60 dengan harga RM 6 sahaja. Tak sabar nak menjahit. Tapi kalau tak sempat jahit, kain biru tahun lepas dah ada 2 helai, pastu hubby dah beli sepasang baju sekolah kebangsaan untuk kakak. Dah banyak sangat pakaian, kita dah rasa pening nak uruskan pakaian. 

Barang Persiapan sekolah
Dekat rumah banyak kedai RM2, jadi borang peralatan sekolah dekat situ sahaja. Kebanyakan barang persekolahan guna yang dah ada. Masih elok lagi, beg pun ok lagi. Hanger kena beli lebih sebab dah banyak pakaian nk digantung. Sharpener tu nak asah pencil color kakak Qaisara yang selalu tak de rumah untuk color-color (nak kena fikir bagi color dia tu dok dalam rumah dia, kalau tak..merata pencil color) . Tape tu persediaan nak balut buku teks. Tolong!!! sapa nak balut buku teks, minggu depan dah sekolah.

😱

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...