Pages

21 April 2014

Stok Shaklee

Bulan lepas ummi beli stok shaklee untuk kami bertiga.


Meal Shakes untuk abang dan adik. Ni tak tahu botol ke berepa, behenti je terus selsema dan selera makan slow je, walaupun adik dah banyak makan buah, tapi tetap selsema. 

ESP dan Vite-Lea untuk stok ummi bulan puasa nanti.

Cakap pasal Meal Shakes ni, memang bagus untuk anak-anak ummi, tapi yang tak tahannya, mudah masuk angin. Nanti akan nampak cam tepung dia berketul-ketul dan sedikit lembab, bau dia pun dah bertukar. Bagi anak pun dah tak berkesan. Jadi, untuk elakkan perkara begitu terjadi lagi, ummi cuba tip di bawah.

Cara elak Meal Shakes masuk angin : 
  • bila dah buka lapiran kertas botol tu, asingkan jadi 2 bekas kedap udara, supaya kalau 1 bekas dah masuk angin, 1 bekas lagi selamat.
  • guna sudu yang betul-betul kering

Adik, bila selsema je, akan batuk dan mudah dapat asma. Ingat lepas ni, kalau adik kena asma lagi, nak cuba OmegaGuide - selain dapat mengelak asma, kandungan minyak ikan juga bagus untuk perkembangan otak kanak-kanak.

Bila Allah Menduga Kita :

“Kita harus ingat, setiap saat Allah SWT akan menduga umatNya dengan berbagai-bagai ujian, tidak kira dari segi kesusahan mahupun kesenangan. Sikap sabar, tabah, berdoa dan bertawakal amat penting kerana Islam sentiasa memberikan jalan dan sikap positif yang indah, terpulanglah pada individu untuk memahami dan mempraktikkannya dengan baik supaya kita tidak hanya berjaya di dunia, malah di akhirat kelak.”


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...