Pages

24 Ogos 2020

Lata Kinjang

Sempena cuti lama sekolah, pergi la juga bawa keluar anak-anak. Syukur dekat rumah, banyak tempat menarik..jadi tak perlu ambil masa yang lama untuk sampai ke destinasi. Sebelum kita keluar bercuti tempat lebih jauh, kita habiskan tempat sekitar kawasan dulu. Jadi kali ini kami terjah Lata Kinjang, Perak.

Kami tak janjikan pada anak-anak yang kami nak pergi mandi sebab ada review mengatakan kawasan tempat mandi terhad. Apapun kami suami isteri standby juga persalinan kot-kot boleh mandi. Konon nya kami nak pergi tengok keindahan air terjun.


Dari rumah kami hanya 30km, lebih kurang 1/2 jam sahaja dari rumah, keluar pukul 8.30 pagi singgah makan roti nan cheese viral. Walaupun beratur panjang, tapi service cepat dan kami berpuas hati, lain kali boleh pergi lagi makan roti nan cheese viral Tapah di Restoran Capati Corner .


Kami pergi hari Ahad, memang ramai, kebetulan ada club kereta buat family day dekat situ, rasa macam tak de harapan untuk anak-anak mandi. Jadi, umi cakap dekat anak-anak siap-siap, kita datang untuk tengok-tengok sahaja. 

Tiket untuk masuk kami sekeluarga RM8. 

Air terjun ni katanya banyak tingkat, boleh la kami naik atas , tunggu anak-anak besar sikit, ikut tangga. Mesti lagi cantik pemandangan dia.



Rupanya, tak de la terhad sangat, banyak sahaja ruang untuk mandi manda walaupun orang ramai. Memang cantik dan terjaga tempat, view yang cantik dan mendamaikan sebab bunyi air terjun.

2 beradik ni tak duduk lama, sejuk. Naik terus nak makan.



Sebelum balik kita bergambar dulu. Cantik tempat ini kerana keindahan semula jadinya.

Ummi keliru, anak umi ni gegulz atau boboy?



“Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di bumi sesudah Allah menyediakan segala yang membawa kebaikan padanya.”

( Surah al-A'raf:56 )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...