Pages

13 Mei 2013

Erti Sebuah Kehidupan

Apa seorang wanita yang berkerjaya nak?

Kalau aku, aku nak jadi isteri yang baik untuk suami, ibu yang baik kepada anak-anak, anak yang baik kepada ibu bapa, menantu yang baik, perkerja yang baik, kakak yang baik, adik yang baik, ipar yang baik..semua nak yang baik.

Kalau boleh aku nak buat yang terbaik, tapi bila aku gagal untuk buat orang lain puas hati, rasa down sangat.

Kadang-kadang bila keinginan aku dah dapat atas usaha sendiri, terasa diri ini ego. Terasa diri ini sempurna, terasa diri ini boleh berdiri sendiri sehingga lupa yang semuanya atas ketentuan Allah, kita yang merancang, tapi Tuhan yang tentukan. Sehingga lupa keinginan yang perlu berada di atas adalah menjadi seorang hamba yang baik di sisi Allah.

Bila teratuk baru nak terngadah..bila kesilapan berlaku baru aku terfikir, siapalah aku untuk selalu sempurna, tidak buat kesilapan. Aku tidak seharusnya ego dengan kejayaan sehingga hilang hormat aku terhadap orang lain. Walau apa pun, hidup mesti diteruskan, cuma jalan yang dipilih menentukan kejayaan kita.

sms : suka dengan artikel ini cara mengamalkan hukum tarikan dalam islam



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...