Pages

22 Oktober 2013

Selamat Hari Lahir Qaisara

Hari ini genap usia adik 2 tahun. Bila pandang adik masa adik tidur, nampak adik tinggi..emm..dah besar anak umi dan abi ni. Perasaan ni, rasa nak guna masa yang ada sepanjang hidup ini sebaik mungkin, nak buat adik dan abang gembira.

Salah satunya, buat sambutan Hari Lahir adik..tapi kat taska aje, nak buat kat rumah rasa di luar kemampuan dari segi fizikal, mental dan kewangan.

Goodies beg buat sendiri rasa lebih bermakna sebabnya ada nama adik kat kertas bungkus wafer tu. Walaupun barang kat dalam tak seberapa.


Kek? Cikgu Qaisara tanya, ada kek tak esok? teragak-agak nak jawab, takut kek tak jadi kek. Dengan tekad yang kuat, berusaha juga buat kek coklat yang dah lama tak buat, dan akhirnya.....

Kek kali ini mendap,tak tahu mana silapnya..terkurang soda bikarbonat ke, terkurang baiking powder ke, sebab tukar tepung ke..biasa guna tepung naik sendiri, kacau tak kena ke?

Buat 1 kek, tapi atas permintaan abang untuk buatkan kek hari jadi untuk dia, jadilah 2 biji kek, yang 1 lagi tak de bekas, terpaksa dok dalam loyang. Pada mulanya nak tabur manik bintang, buat nama. Lambat kerja la pulak, akhirnya terus tabur je.



Dalam kotak ni ada 2 biji kek,1 lagi dalam loyang bawah kek ni.
Janji boleh potong, excited adik dan abang ada kek hari jadi..kejap-kejap si abang tanya mana kek. Adik nyanyi-nyanyi dalam kereta Lagu Selamat Hari Jadi.

Lilin bagi 6 batang, 2 batang untuk adik dan 4 batang untuk abang..lupa nak pesan kat cikgu abang nak sambut birthday dia sekali. Cangkung Happy Birthday untuk pacak atas kek beli 1 aje.

"Mi, ane kak,ane kak?"

Berfikir sejenak, apakah kak yang dimaksudkan.

"Kek ke?"

"Ha'a Kek."

Melompat-lompat abang keriangan bila umi tunjuk kek atas dapur. Letak bawah asyik nak tengok, risau minta potong, kan tak de kek pula kat taska nanti.


"Mi, ni aye handsome."



Sebab ada kek punya pasal, pagi tu senang nak bersiap pergi sekolah, siap sempat bergambar lagi.


Kredit gambar cikgu taska

Umi lupa nak bagi pisau potong kek =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...